niedziela, 8 września 2013

Ciastka owsiane z czekoladą i orzechami laskowymi


Ciastka, które można jeść bez większych wyrzutów sumienia? Ciastka owsiane! Ich skład, to przede wszystkim górskie płatki owsiane* i mąka razowa. Dla lepszego smaku możecie dodać orzechy, takie jakie lubicie, czekoladę lub suszone owoce. Ja postawiłam na orzechy laskowe i gorzką czekoldę pokrojoną w kostkę, bo taki smak przypomina mi moje ulubione pieguski ;-)  Przechowywane w słoiczku lub pudełku bardzo długo zachowują świeżość, a ich przygotowanie to zaledwie 20 minut.


*PŁATKI OWSIANE- mają tyle dobroczynnych właściwości, że postanowiłam poświęcić im osobny post, na który zapraszam Was już jutro! 

SKŁADNIKI:
110g masła w temperaturze pokojowej
110g mąki pszennej razowej
150g brązowego cukru
1 jajko
1/2 łyżeczki esencji waniliowej
180g płatków owsianych górskich
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki sody
tabliczka gorzkiej czekolady
pół szklanki posiekanych orzechów laskowych

PRZYGOTOWANIE:
Mąkę mieszamy z sodą, solą i cynamonem. 
W osobnej misce masło ucieramy z cukrem. Następnie dodajemy jajko i esencję waniliową dalej ucierając. Do tak przygotowanej masy wsypuję mąkę z przyprawami i mieszam do momentu, aż powstanie jednolita masa.
Na koniec dodaję płatki, orzechy i posiekaną w kostkę czekoladę.
Nagrzewam piekarnik do 180 stopni. 
Blachę wykładam papierem do pieczenia.
Z masy formuję kulki wielkości orzechów włoskich, umieszczam je na blaszce i spłaszczam.
Piekę około 10 minut.


5 komentarzy:

  1. są przepyszne! :)))
    m

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię owsiane ciacha i sama ostatnio robiłam bardzo podobne do tych ;) pyszne, do kawy idealne ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. jadłam, made my day! jedno dałam tacie, ale zabrała mu mama i sama zjadła! ;-))
    agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe, uwielbiam! Zrobiłam z migdałami i nie mogę się oderwać!
    Idealne na jesienną pogodę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie następnym razem robię z migdałami ;-)

      pozdrawiam!

      Usuń