środa, 4 września 2013

pizza z szynką szwardzwaldzką, pomidorkami koktajlowymi i rukolą


































Kilka postów wcześniej wspomniałam Wam, że uwielbiam kuchnię włoską. I skoro przedstawiłam już Wam mój ulubiony przepis na makaron, to czas teraz na pizzę! Ale nie taką z grubego ciasta drożdżowego, z dużą ilością żółtego sera, z kukurydzą i salami. 
Podstawą pizzy, którą Wam dziś przedstawiam, to ciasto- cieńkie i chrupiące, w którym drożdże są prawie niewyczuwalne. Drugim, równie ważnym składnikiem jest sos ze świeżych pomidorów, na który przepis również tu znajdziecie. No i oczywiście dodatki, nie obyło by się bez sera mozarella, szynki szwardzwaldzkiej, pomidorków koktajlowych i rukoli! 
Najbardziej czasochłonne zajęcie, to przygotowanie ciasta, bo musi chwilkę poleżeć, dlatego jeśli chcecie zdążyć zrobić ją na dzisiejszy obiad, nie ma na co czekać, czas podwijać rękawy i zabieramy się za rozczyn! 
przepis pochodzi ze strony kulinarnamekka.com  

SKŁADNIKI:
na ciasto:
400 g mąki
15 g drożdży
1 łyżeczka soli
2 łyżki oliwy z oliwek z oliwek

1/4 l letniej wody

na sos pomidorowy:
200 g pokrojonych w kostke warzyw (cebula, por, seler, marchew)
2 zabki czosnku
5 łyżek oliwy z oliwek
1 kg świeżych pomidorów
2 lyzki przecieru pomidorowego
tymianek
1 galazka swiezego rozmarynu

dodatkowo:
2 kulki sera mozarella
100 g szynki szwardzwaldziej
100 g rukoli
opakowanie pomidorków koktajlowych
oliwa z oliwek
pieprz i sól 

PRZYGOTOWANIE:
Obrać i pokroić warzywa i czosnek, następnie należy je smażyć na rozgrzanej oliwie. Przełożyć warzywa do miseczki i zmiksować. 
Sparzyć, obrać i pokroić pomidory. Podsmażyć je na osobnej patelni z oliwą z oliwek. Dodać przecier pomidorowy, zioła i zmiksowane warzywa. Doprawic cukrem, pieprzem, sola i gotowac ok. 40 minut na wolnym ogniu pod przykryciem. Nastepnie przetrzec calosc przez sito o grubych oczkach i doprawić. Odstawić do przestygnięcia

W misce umieścic 3 łyżki mąki, drożdże, 1/8l wody i sól. Wymieszać i odstawić na 20 minut (rozczyn za wiele nie urośnie).
Rozczyn wymieszać z oliwą z oliwek i 1/8l wody, następnie dodać go do reszty mąki i wyrabiać tak długo, aż ciasto będzie elastyczne i przybierze kształt kuli. Ciasto włożyć do wcześniej nasmarowanej oliwą miski, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 40 minut. 
Wyrośnięte ciasto uderzyć pięścią w środek, zagnieść krótko na stolnicy posypanej mąką i podzielić na 3 części. Każdą z nich krótko wyrobić i rozwałkować cieńko w formie okręgu. Brzegi można zostawić trochę grubsze.


Rozwałkowane ciasto przełożyć na blachę do pieczenia. Następnie ponakłuwac je widelcem, rozsmarować sos pomidorowy (cieńko!) i pukładać pokrojony w plastry ser mozarella. Piekarnik nagrzać do 250 stopni i piec przez 10 minut. Pizza będzie gotowa jak boki będą brązowe, a na pizzy będą powstawały bąble.




Po upieczeniu pizze wyjąc z piekarnika, poukładać na niej szynkę, połówki pomidorków i rukolę.
Smacznego!


 
Moja pizza na zdjęciach niestety nie ma brązowych boków, ponieważ byłam zbyt głodna żeby poczekać, aż się zarumienią :)

19 komentarzy:

  1. pycha !!! uwielbiam takie pizze ;) duuzo zieleninki i cienkie ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie mogę odżałować, że nie było mnie kiedy ją robiłaś! wygląda przepysznie! ;-))
    agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  3. Agata, wierna czytelniczka4 września 2013 08:29

    Czytam Twojego bloga od dłuższego czasu, w końcu odważyłam się coś z Tobą ugotować. No i niestety, nie wróżę kariery, sos był okropny. Za to ciasto robiłam dwa razy, w końcu musiałam sięgnać po lepszy przepis. Cieniutko, Gesslerowej z Ciebie nie będzie. :-( Radzę zająć się czymś inny.
    NIE POLECAM, zdecydowanie na NIE!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Przykro mi, że nie trafiłam w Twój gust.
      Sos, według mnie, to kwestia bardzo indywidualna. Jedni wolą taki, inni z na przykład z samych pomidorów.
      Jeśli chodzi o ciasto, to na początku też myślałam, że mi nie wyszło, bo rozczyn za wiele nie urósł, ale postanowiłam zrobić je do końca i finalnie ciasto było bardzo dobre. Może w Twoim przypadku było tak samo?
      pozdrawiam!

      Usuń
    2. a ja tą pizzę robię dzisiaj po raz trzeci według przepisu Pani Moniki i jest absolutnie genialny! :)
      Nawet ten sam sos wykorzystuję do spaghetti, a to, że z Pani Moniki nie będzie "Gesslerowej" uważam akurat za duży plus! :) Zdecydowanie polecam :)!

      Usuń
    3. a ja tą pizzę robię dzisiaj po raz trzeci według przepisu Pani Moniki i jest absolutnie genialny! :)
      Nawet ten sam sos wykorzystuję do spaghetti, a to, że z Pani Moniki nie będzie "Gesslerowej" uważam akurat za duży plus! :) Zdecydowanie polecam :)!

      Usuń
    4. No zawsze musi się trafić jakiś hejter:)
      Ta pizza jest moim absolutnym numerem 1, własnie ze względu na delikatne ciasto, które wychodziło rewelacyjnie za każdym razem - Agatko, może weź przeczytaj ten przepis, hm? Skoro nie udało Ci się go zrobić, to na pewno robiłaś go źle - jestem facetem i poszło jak z płatka od pierwszego razu:) A sos zjadam jeszcze z patelni:)
      Co zaś tyczy się Gesslerowej - my tu troszkę o innej kuchni chyba rozmawiamy, bo to blog raczej o wysmakowanych strawach na najlepsze randki, a nie o biesiadach miłośników taniej kiełbasy w podrzędnych lokalach:)
      Za dużo telewizji!:D
      Dzięki piękne za rewelacyjny przepis, także ze względu na cieszące oko zdjęcia;)

      Usuń
    5. Magdaleno Wolnik i "Anonimowy" bardzo dziękuję za takie miłe komentarze!

      pozdrawiam! ;-)

      Usuń
  4. my favourite! :)))
    m

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzie kupię taką szynkę?
    Kupujesz rukolę w doniczce czy paczkowaną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taką szynkę można kupić na przykład w lidlu, a rukolę kupuję paczkowaną. ;)

      Usuń
  6. Ja zrobiłam pizze również i wyszła rewelacyjna! sos idealnie trafia w mój gust, czekam z niecierpliwością na nową notkę. Mogę liczyć niedługo na coś na szybko, a zarazem dobrego? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Domowa pizza smakuje najlepiej ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Autorko, przeczytałam przygotowanie zaczynu na ciasto, w składnikach wpisałaś 15g drożdży, a następnie zgubiłaś je w wykonaniu, gdyby tak laik tu trafił spodu na pizzę nie uraczyłby. Radzę zwracać uwagę na treść zamieszczaną. Ile to jest 1/8 l, jak to zmierzyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za uwagę, już poprawiłam przepis ;)
      1/8 litra to 125 ml, bo 1 litr=1kg(1000ml)
      pozdrawiam!

      Usuń
  9. Lubię takie dodatki do pizzy, jak we Włoszech :)

    OdpowiedzUsuń