piątek, 9 sierpnia 2013

Makaron z pomidorami, migdałami i bazylią










































Uwielbiam kuchnię włoską. Pewnie nie raz, nie dwa będziecie mieli okazję przeczytać tutaj przepis na makaron, gnocchi, czy pizzę. Dziś chciałam Wam pokazać, że pasta to nie tylko wysokokaloryczna i czasochłonna carbonarra ze śmietaną i boczkiem, czy bolognese z mięsem. Dzisiejszy przepis, to samo zdrowie! Połączenie bazylii, pomidorków i migdałów jest niesamowicie smaczne i zdrowe. Zamiast zwykłego makaronu, mozecie wybrać ten zdrowyszy- razowy. Ważne jest również żeby był ugowoany al dente*. Czas przyrządzenia to zaledwie kilka minut. Zanim makaron zdąży się ugotować, Wasz sos będzie już gotowy!
Po raz pierwszy wypróbowałam ten przepis z Martą, moją przyjaciółką, kiedy na ulicach leżał jeszcze śnieg. Od tamtego czasu próbowałam go kilka razy zmodyfikować, żeby był jeszcze smaczniejszy, ale jednak wersja oryginalna nie ma sobie równych!
Przepis pochodzi z bloga Hanny Lis. 

*MAKARON AL DENTE (w tłumaczeniu "na ząb) nie jest on mniej kaloryczny od makaronu rozgotowanego. Nasz organizm potrzebuje więcej czasu na przetrawienie produktów mniej przetworzonych i dzięki temu przez dłuższy czas czuje się syty, dlatego poleca się takie gotowanie makaronu osobom, które dbają o linię i chcą się zdrowo odżywiać. Więcej na temat makaronu będziecie mieli okazje przeczytać w osobnej notce ( juz niedługo) 





















SKŁADNIKI:
dla dwóch osób 

-250g makaronu (ja użyłam razowego tagiatelle) 
-250g pomidorków koktajlowych (ja użyłam zwykłych)
-garść świeżej bazylii
-ząbek czosnku
-60ml oliwy z oliwek
-50g całych migdałów
-sól i pieprz

PRZYGOTOWANIE:
Sparzone i obrane ze skórki pomidory miksujemy blenderem z oliwą, czosnkiem, migdałami, bazylią i przyprawami. Ugotowany makaron mieszamy z sosem. 
Dziecinnie proste i szybkie!

Makaron kreatywnie

13 komentarzy:

  1. muszę przyznać, że prezentuje się świetnie

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł, zapisuję !! twój blog jest super, tyle pyszny i prostych pomysłów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie, też jestem wielką miłośniczką włoskiej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. makaron PRZEPYSZNY,łatwiutki do zrobienia (nawet dla mnie, choć za gotowaniem nie przepadam), dodatkowo samo zdrowie, idealny na dziś! ; )
    agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  5. oo super, wreszcie zrozumiałam przewage al dente!

    OdpowiedzUsuń
  6. no no no, blog jest coraz lepszy i lepszy, oby tak dalej! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. wylada smakowicie az zjadlabym takie cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Potwierdzam, szybki, porsty i... rewelacyjny! :))
    m

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszne, zdrowe i proste czyli tak jak lubię najbardziej !
    PS- blog zapowiada się świetnie! oby tak dalej ; )

    OdpowiedzUsuń