czwartek, 15 sierpnia 2013

Razowe muffiny śmietankowe z jagodami


Dzisiejsze muffiny, to dowód na to, że słodycze też mogą występować w wersji zdrowszej nie tracąc przy tym walorów smakowych! Jeżeli zwykłą mąkę pszenną zastąpimy mąką razową, zamiast białego cukru dodamy cukier trzcinowy lub miód i do tego wszystkiego dodamy jeszcze świeżych owoców, to wyjdzie nam nie tylko pyszna, ale również zdrowa przekąska. I szczerze uważam, że wersja zdrowsza smakuje fantastycznie i o wiele lepiej niż ta tradycyjna. Zachęcam do wypróbowania, szczególnie teraz, kiedy mamy sezon na jagody i borówki amerykańskie!

Postanowiłam je upiec, ponieważ wyjeżdżam na wakacje i chciałam upiec coś na szybko, coś co świetnie sprawdzi się w czasie 11 godzinnej podróży. Muffiny wpisały się idealnie, a ich przygotowanie nie zajęło mi więcej niż 10 minut.


miłego długiego weekendu!

SKŁADNIKI:
2 szklanki mąki pszennej razowej lub mąki żytniej razowej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3/4 szklanki brązowego cukru
2 jajka
1/2 szklanki mleka
1/2 oleju rzepakowego
20g jagód lub borówek amerykańskich
kilka kropel ekstraktu śmietankowego 

PRZYGOTOWANIE:
Mąkę, sodę, proszek do pieczenia i cukier mieszamy w jednej misce. W drugiej misce roztrzepujemy jajka, dodajemy mleko, olej i ekstrakt. Do składników suchych przelewamy mokre i mieszamy łyżką. Dodajemy 2 łyżki jagód do ciasta i delikatnie mieszamy. 
Formę na 12 babeczek wykładamy papilotkami. Do każdej nakładamy po jednej łyżce ciasta, następnie po 1 łyżeczce jagód (ważne żeby jagody nie znajdowały się przy brzegach), następnie nakładam kolejną łyżkę ciasta, tak żeby przykryć jagody. 
Wkładam do nagrzanego do 180stopni piekarnika i piekę przez 20/25 minut. 






8 komentarzy:

  1. Pełnoziarniste i do tego z jagodami? Biorę bez wahania! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne muffinki, pychotka! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. jak dla mnie świetne muffinki! zdrowe i smaczne wypieki bardzo lubię, i chętnie wykorzystam ten przepis ;* są super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. no cóż, delicious & healthy ;) szkoda że nie załapałem się też na te z serem pleśniowym
    ja.

    OdpowiedzUsuń
  5. osobiście mogę potwierdzić ich znakomity smak! :))
    m

    OdpowiedzUsuń
  6. ta muffinka, że cudowny poranek w Międzyzdrojach stał się jeszcze lepszy! ; )
    agnieszka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko super, tylko czemu notki tak rzadko sie pojawiają?
    niecierpliwa czytelniczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Byłam na wakacjach, ale już wróciłam i zabieram się do pisania nowych postów ;-)

      Usuń