czwartek, 17 października 2013

ciastka czekoladowe




Bardzo, bardzo czekoladowe, pachnące wanilią, wilgotne w środku, chrupiące na zewnątrz z kawałkami orzechów i czekolady- czego chcieć więcej od ciasteczek? ;-)

SKŁADNIKI:
2 tabliczki gorzkiej czekolady 
pół szklanki mąki pszennej
pół szklanki cukru
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
5 kropel olejku waniliowego
2 jajka
szczypta soli
1 łyżka masła
opcjonalnie: garść orzechów (ja dałam ziemne) 


PRZYGOTOWANIE:
W jednej misce łączymy suche składniki- mąkę, proszek do pieczenia, sól i cukier z prawdziwą wanilią. W drugiej misce mieszamy jajka z cukrem i olejkiem waniliowym. Do składników mokrych dodajemy składniki suche i miksujemy do momentu aż powstanie jednolita, gładka masa. W kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę z masłem i przelewamy ją do wcześniej przygotowanej masy. (Nie rozpuściłam całych dwóch tabliczek. Zostawiłam 3 kostki żeby je potem posiekać i posypać na końcu ciastka)
Blachę wykładamy papierem do pieczenia i za pomocą łyżki formujemy ciastka. Należy to robić od razu, bo kiedy czekolada stężeje będzie to już niemożliwe. Ciastka posypujemy posiekaną czekoladą i orzechami. 
Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170stopni i pieczemy przez około 13/15 minut. 
Przechowujemy w szczelnym pojemniku. 




6 komentarzy:

  1. Przepysznie wyglądają! uwielbiam czekoladowe ciacha :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie takie lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla odmiany rewelacyjne zdjęcia, i również dla odmiany robię się głodna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda zachęcająco, czy myślisz, że mogłabym je upiec na termoobiegu? Mam problem z grzałkami i tylko używając termoobiegu panuje nad piecem.
    Ksenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te ciastka uciekłam właśnie używając termoobiegu ;)

      Usuń
  5. Monika zauważyłem, że w składnikach nie podałaś proszku do pieczenia. Napisz mi proszę ile mam go dodać, żeby te ciacha ładnie wyrosły :)

    OdpowiedzUsuń