wtorek, 1 października 2013

Gnocchi


Dziś mam dla Was jeden z tych przepisów, które warto znać i zapamiętać na dłużej- włoskie kluseczki Gnocchi. Świetnie smakują z sosami, pesto lub jako dodatek do dania głównego. Możecie je zrobić i ugotować od razu lub też zamrozić i mieć je zawsze w pogotowiu ;-)
Do zrobienia Gnocchi zawsze używam suszonych albo świeżych ziół. Oczywiście nie musicie dodawać konkretnie takich jak ja lub, jeśli nie macie ochoty, całkowicie pominąć ten krok. 
Lista składników nie jest zbyt precyzyjna, bo chciałam Wam pokazać metodę jak najlepiej, najszybciej i bez odmierzania składników zrobić te kluseczki.

SKŁADNIKI:
około pół kilograma ziemniaków
około 6 łyżek mąki ziemniaczanej
łyżeczka suszonych ziół( u mnie tymianek i bazylia)


PRZYGOTOWANIE:
Ziemniaki obieramy i gotujemy w osolonej wodzie. 
Następnie przeciskamy je przez praskę (robimy to, kiedy są jeszcze ciepłe, ponieważ lepiej się połączą z mąką). Jeżeli nie mamy praski możemy je rozgnieść widelcem. 
Rozdrobnione ziemniaki przenosimy do miski lub innego naczynia z płaskim dnem i ugniatamy. 
Następnie dzielimy je na 4 części. Jedną z części usuwamy i powstałą dziurę zasypujemy mąką. 
1/4 ziemniaków, które wcześniej usunęliśmy dodajemy z powrotem do miski, możemy teraz też dodać zioła i wszystko razem rękami ugniatać do momentu, aż powstanie jednolite ciasto.
Zasada zawsze jest taka sama. Nie ważne czy macie kilogram, pół czy 10 ziemniaków. Zawsze dzielicie rozgniecione i ubite ziemniaki na 4 części, usuwacie 1/4, dziurę wypełniacie mąką i zagniatacie.

Stolnicę posypujemy mąką. Ciasto znowu dzielimy na 4 części i każdą część jeszcze raz na pół. Formujemy z nich walce i nożem odcinamy kawałki o długości około 1,5/2cm. Każdy kawałek formujemy w kulkę.

Dalszy ciąg postępowania postanowiłam przekazać Wam poprzez zdjęcia.
Będzie to chyba najbardziej czytelna i zrozumiała forma ;) 


Uformowane już kluski układamy na posypanym mąką talerzyku lub od razu wrzucamy do gotującej się i osolonej wody. Gotujemy do momentu aż wypłyną. 




7 komentarzy:

  1. wyglądają rewelacyjnie! ;-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie cudowne *.*
    na pewno sprobuje. Jak kluski ziemniaczane, ale ... No mowe odejmuje. Śliczne.
    Zapraszam na chilicake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. A tak swoją drogą, ile wychodzi mniej więcej sztuk ?

    OdpowiedzUsuń
  4. No rzeczywiście wyglądają bardzo ładnie i smakowicie. Ja mam Gnocchi na liście smakołyków do zrobienia. Przypuszczam, że wykorzystam twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zawsze chciałam spróbować tych kluseczek, teraz już mam sprawdzony przepis, także chętnie zrobię takie jak tylko znajdę czas :) wyglądają tak pysznie!
    jaki sos najlepiej do nich pasuje?

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudnie wyglądają! Lubię gnocchi, ake za nic nie potrafię zrobić zgrabnych kluseczek...

    OdpowiedzUsuń